Varmtvandsbassin

Vi tilbyder aktuelt 9 ugentlige hold, hvor træningen foregår i varmt vand. Denne form for træning er en fantastisk mulighed for at lave skånsom træning for kredsløb, muskler og led.

Bassintræning henvender sig til alle, men er især gavnligt for dig der er meget smerte- og funktionspåvirket ved almen træning. Det er også meget relevant for alle med især belastningsrelateret smerter som ved slidgigt, leddegigt eller efter operation. For gravide med ryg eller bækkensmerter er denne form for træning også meget effektiv og smertelindrende.

BASSINTRÆNING HJEMMESIDE
BASSIN TRÆNING HJEMMESIDE

Træning i varmtvandsbassin

Træningen er holdbaseret, men der vil blive taget hensyn til netop dine behov og ved specifikke behov vil fysioterapeuten være behjælpelig med at korrigere eller ændre øvelserne så de passer til dig.

Vi træner balance, koordination, styrke og udholdenhed samt kondition.

Krav for deltagelse

Det er ikke et krav, at du kan svømme. Du skal dog være 100% selvhjulpen ifbm. omklædning og bad.

Træningen foregår på Marselisborg centret i bygning 8, P.P. Ørumsgade i Århus C.
Et hold har en varighed af 40 minutter afhængig af holdtidspunktet eksklusiv bad/omklædning.

Træningen varetages af fysioterapeuterne Jesper Holm, Morten Bredal og Anne Sofie.

pexels-roy-reyna-2825461
fabian-blank-pElSkGRA2NU-unsplash

Få offentlig overskud

Du kan få tilskud fra det offentlige og evt. fra Sygeforsikringen Danmark, hvis du har en henvisning til fysioterapi. Hvis du er berettiget til vederlagsfri fysioterapi, er bassintræningen også vederlagsfrit for dig.

Kom til træning i varmtvandbassin i Aarhus

Træningen i varmtvandsbassin er utroligt populært, så book tid allerede i dag eller bliv sat på vores venteliste og bliv kontaktet, når der igen er ledigt på ét af holdene.

wesley-tingey-9-OCsKoyQlk-unsplash