Fysioterapeut

• Muskuloskeletal fysioterapeut Exam. MT
  • Igangværende uddannelses til Idræts-/sportsfysioterapeut

Email: michael@fysiomail.dk

Faglige specialer og interesser:

Jeg ser langt de fleste patientkategorier og har derfor erfaring med undersøgelse, diagnosticering og behandling af smerter i hele bevægeapparatet. Specielt ryg- og nakke-skuldersmerter samt hovedpine fylder en del i min hverdag på klinikken, men jeg ser også ofte en del sports- og idræts relaterede skader af bl.a. fødder, knæ, hofter, skuldre og albuer.

Øvrige kompetencer:

• Fremstilling og korrektion af speciallavede såler fra bl.a. SuperSole og Bauerfiend
  • Personlig tilrettelæggelse af træningsprogrammer i og udenfor træningscenter
  • Vejledning i brug af Bauerfiend/Sporlastic bandageringer til fod/ankel, knæ, skulder, albue og hånd efter akutte skader, f.eks. gentagne ankelforstuvninger, ruptur af achillessenen, langvarige knæsmerter eller korsbåndsskader, overbelastning af håndled samt tennis- og golfalbue m.fl.
  • Biomekanisk videoanalyse af løbestil, gang, træning i træningscenter, arbejdsstilling eller lignende
  • Optapening med sportstape eller KinesioTape, f.eks. ved springerknæ, diffuse knæsmerter, afklemningssmerter i skulderen m.fl.
  • Hjælp og guidning til at mere afslappet og balanceret sidde- og arbejdsstilling, herunder holdningskorrektion samt vurdering af arbejdsstation
  • Nyeste viden indenfor smertevidenskab og smertehåndtering af patienter med kroniske smerter i bevægeapparatet
  • Undervisning i bassintræning hver torsdag morgen og balance/tryg træning hver onsdag morgen.

Mine interesseområder spænder over hele det fysioterapeutiske område, men specielt længerevarende komplekse smerteproblematikker samt den forebyggende del af faget, har en stor interesse. Det er således vigtigt for mig at bruge lidt ekstra tid på at identificere årsagen til problemet eller smerterne, således risikoen for tilbagefald og gentagne smerter fra den samme problematik minimeres.

Kurser og videreuddannelse:

• Muskuloskeletal fysioterapeut Exam. MT
    • Du kan læse mere om MF uddannelsen her:
  • Kurser indenfor idrætsfysioterapi herunder; knæ, hofte og skulder
  • Smertevidenskab og behandling www.videnomsmerter.dk
  • Dynamisk Stabilitets træning
  • Optapening med både sportstape og KinesioTape
  • Løbestilsanalyser
  • Special tilpasset indlæg til fod/sko (SuperSoles og Bauerfeind)

Fysioterapeutiske hold:

• Bassinhold på Marselisborg Centret (torsdag)
  • Tryg/balancehold (onsdag)
  • Afløser for knæ-, skulder- og ryghold, sclerose hold, Gigthold m.fl.