Mb. Bechterew/rygsøjlegigt

Vidste du at de Nationale Kliniske Retningslinjer anbefaler patienter med gigt, og dermed også mb. Bechterew, at træne almen styrke-, konditions- og smidighedstræning 40-60 min hver dag?

På mb. Bechterewhold er der fokus på øvelser som udfordrer styrken, balancen, udholdenheden og stabiliteten. Desuden vil der være øvelser, der har til formål at øge bevægelighed i de regioner der har behov for det.

Individuel træning tilpasset dig

Mb. Bechterew/rygsøjlegigt rammer den enkelte med forskellig alvorlighed og i forskellige områder i rygsøjlen. Derfor vil træningen også være individuelt tilpasset og holdtræningen vil blive tilpasset den enkeltes behov i for hold til bevægeligheds-, styrke-, stabilitets-, udholdenheds og konditræning.

Alle er forskellige - og det ved vi

Deltagerne laver ikke de samme øvelse/ træning og heller ikke på samme niveau. På holdet er der også plads til at sparre, stille spørgsmål eller dele erfaringer, løsninger eller noget helt tredje. Der lægges der stor vægt på at tilpasse træningen, så den passer til netop dine behov.

Bemærk: Før du kan starte på holdet skal du forbi én af klinikkens fysioterapeuter til en forundersøgelse.

  • Måtte/gulv
  • Bold
  • Foamroller
  • Maskiner
  • TRX-seler
  • Kabeltårn